Brev:
Overgang til ske-mad - 4 mdr.
10. juni 2012
Alder:
4 mdr.
Overgang til ske-mad - 4 mdr.
Hej Helen,
Min datter, Olivia, fylder 5 måneder den 21. juni. Da hun blev 4 måneder begyndte jeg på skemad. Jeg har givet en lille portion formiddag og sidst på eftermiddagen. I starten spiste hun ikke mere end, at hun stadig fik bryst lige så hyppigt som hun plejede, men nu er hun begyndt at spise så meget, at jeg har indtryk af, at hun spiser mindre, når jeg ammer hende.
I går gav jeg hende kun et stort måltid ved middagstid, for jeg tænkte, at hun stadig skal have masser af modermælk. Hvordan synes du, at jeg skal gribe det an?
Jeg malker mælk ud og putter i ske-maden, så hun får stadig lidt den vej.
Er det en naturlig udvikling, at amningerne vil blive færre, eller bør jeg holde mig til ét ske-måltid, så hun får så meget modermælk som muligt?
Og måske ligge det om aftenen og håbe på, at det kan give en mindre afbrudt nattesøvn? (i øjeblikket bliver hun ammet hver 3-4 time om natten).
Bonusinfo: hun er disponeret til allergi og har forhøjet IgE.
Hilsen