Svar: Sveskemos, hvor ofte og hvor meget?
10. juli 2003
Alder:
6 mdr.
Kære 2C
2 tsk sveske er ikke meget og jeg synes det er en ok mængde. Efterhånden som hun bliver større og får mere varieret kost kan du nok langsomt vænne hende fra det, så hun ikke behøver at få det hver dag.
Fra 6 mdr.´s alderen må hun få havregrød, øllebrød og trekornsgrød, som alt sammen er godt til maven. Du kan også give lidt yoghurt eller A38, dog stadig i begrænset mængde; men det er også med til at holde maven igang.
Derudover skal du sørge for at hun får rigeligt med væske. Mangler man væske vil afføringen være hårdere.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske