Svar: Rytme - 7 mdr.
3. juni 2012
Alder:
7 mdr.
Kære Linda
Tak for dit brev :)
Ud fra dine angivne tider, så ser mit forslag til en dagsplan således ud:
Tidlig morgen 05: Ammes og sover lidt videre
Morgen 7.30: Havregrød, vand af kop.
Morgenlur 8.30-9/9.30
Formiddag 10: Frugtmos (jerntilskud), frisk frugt i hånden, at gumle på selv, vand af kop.
Frokost 11.30: Grøntsagsmos med kød eller fisk, suppleres med ristede rugbrødsbjælker, agurk eller lignende i hånden at gumle på, vand af kop.
Ammes og puttes til middagslur kl 12-12.30
Eftermiddag 15: Tilbydes lidt flerkornsgrød med frugtmos, frisk frugt i hånden at gumle på, vand af kop.
Sover en ekstra lur
Aften 17.30-18: Aftensmad sammen med I andre, grøntsagsmos med kød, fisk - udgangspunktet er mere og mere jeres mad, prøv f.eks. med ris og sovs, en kartoffelbåd i hånden eller et stykke kogt blomkål eller broccoli at gumle på, vand af kop.
Ammes og puttes til natten som nu ca 20.30
Sen aften 24: Ammes
Hvis hun nogle dage vågner tidligt og du synes det bliver for presset med formiddagsmåltidet, så giv hende frugt sammen med morgengrøden i stedet :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske