Brev:
Min søn har oftere afføring efter han er begyndt på skemad, er det normalt?
10. juli 2003
Alder:
6 mdr.
Min søn på snart 6 måneder er startet på skemad for ca en måned siden. Grød til frokost og mos om aftenen. Nogle gange får han en lille bitte smule bananmos, højst 3 gange om ugen. Nogle gange laver jeg selv grøden, enten majs eller rismel, andre gange er det de færdiglavede produkter. Mosen laver jeg selv med kartoffel og gulerødder.
Hvor han før havde afføring en gang om dagen og altid formiddag, har han det nu 3 gange om dagen, jeg synes også han har en del mere luft i maven. Er det normalt?
Skal maven til at vænne sig til al den mad? Afføringen er en grøn-brun blanding. Jeg havde ellers tænkt mig, at han skulle til at have lidt grød også om formiddagen, men det tør jeg næsten ikke, da jeg er bange for, at han måske ikke kan fordøje maden. Det virker ikke som om han har ondt i maven. Han er 72 lang og vejer ca. 9 kg.
Håber du kan besvare mit spørgsmål, da jeg er nervøs for at han evt får maveproblemer.