Brev:
Soveplads og eget værelse.
5. maj 2012
Alder:
4 mdr.
Soveplads og eget værelse.
Hej Helen.
Jeg har læst "børn og søvn", og synes ikke rigtig, at jeg kan finde svar på dette her :)
Der går ikke lang tid før vores søn er for lang til sin vugge, og skal flytte på eget værelse. Vi vil jo gerne gøre det så nemt for ham som muligt, og så hyggeligt som muligt, og derfor kommer dette spørgsmål:
Hvordan gøres sovepladsen hyggelig?
Skal man vælge en sengerand som er med illustrationer eller en helt neutral én?
Skal der bamser i sengen?
Skal vi indføre sutteklud?
Skal man lave sengehimmel eller billede i loftet?
Eller skal man bare lave det hele så kedeligt som muligt?
I forhold til barnevognen, skal man bruge barnevognsrand eller ej?
Lidt i samme stil, vil jeg også gerne vide, om man over en 4-5 dage skal flytte langsomt ud af hans værelse. Det jeg mener er, om jeg den første nat skal sove på en madras på gulvet, og så langsomt flytte madrassen længere og længere væk fra hans seng, eller om man bare skal putte ham i hans nye seng, og så sove i sin egen seng. Det der er med det er, at vores soveværelse og Sirius' ikke ligger lige op og ned af hinanden. Han har indtil nu, sovet i egen vugge ved siden af vores seng.
Måske er det bare mig der overtænker situationen, fordi vi jo mistede Sif. Vi bruger apnø-alarm, så jeg er helt tryg på den front - men alligevel driller tanken om, at han skal sove helt alene uden mig eller far lige ved siden af. Men han virker nu ret klar her 4½ mdr. gammel, og han skal først flyttes på eget værelse om 2 uger, fordi vi skal bygge om, og det så er oplagt at forsøge sig med eget værelse der, når nu vi skal flytte soveværelse alligevel :)
Håber du kan hjælpe, og tusinde tak for dine altid rigtig gode og forståelige svar.
Hilsen Tina