Brev:
Grøn afføring og gråd
3. maj 2012
Alder:
2 mdr.
Grøn afføring og gråd
Hej Helen.
Ville lige starte med at takke dig for dine altid gode og hurtige svar. Jeg har virkelig stor gavn af din brevkasse, både mine egne mails, men også dem der er sendt fra andre.
Vores datter er nu 10 uger gammel, og har siden hun var 4-5 uger fået erstatning i stedet for amning.
I starten fik hun Arlas modermælkserstatning, men blev meget plaget af mavekneb og forstoppelse, så fik laktulose en periode.
For ca. 3 uger siden skiftede vi til NAN HA1, og det gjorde at vi kunne seponere laktulosen. Men til gengæld er hendes afføring blevet mørkegrøn, og har været det i 2½ uge nu.
Har fået at vide det var normalt, og ville vende tilbage til den normale gule farve efter nogle dage. Men som sagt har den været grøn nu i over to uger. Er det stadig normalt?
Hun døjer stadig med mavekneb, eller det tror vi i hvert fald, for hun tager nogle gevaldige tudeture ind imellem, især om aftenen, hvor hun bare er utrøstelig.
Vi kan desværre ikke cykle med hendes ben pga DB-skinne, men forsøger at massere hendes mave (er bare ikke altid det virker).
Hun sover fra kl. 21.30 - 5.30 ca. hver nat. får så en flaske og falder derefter i søvn igen og sover til 8-9 stykker. Resten af dagen er hendes søvn meget uregelmæssig.
Er der noget vi kan gøre for hende, så hun ikke skal blive så ulykkelig om aftenen? Er meget frustrerende for os, da vi ikke rigtig føler vi kan tage nogle steder med hende, men bare må holde os hjemme.
Hilsen Winnie