Brev:
Natflasken spolerer vores søvn
3. maj 2012
Alder:
10 mdr.
Natflasken spolerer vores søvn
Hej Helen
Min datter på 10 mdr. får tre flasker om dagen. Formiddag, aften og om natten. De andre måltider indtages med fingrene eller med ske og går fint.
Den sidste tid har der været meget uro om natten i forbindelse med natflasken. Min datter vågner tidligere end hun plejer (omkring kl 24) og kalder på den - er urolig til den kommer - og har svært ved at falde i søvn efter flasken. Det er som om det er trøsten og hjælpen til at falde i søvn hun higer efter, mere end det er selve mælken. Og det synes jeg er en begyndede meget dårlig vane. Så jeg synes, natflasken er begyndt at spolere både hendes og min søvn og derfor vil jeg gerne af med den.
Men hvordan gør jeg det? Skal den bare fjernes fra den ene dag til den anden?
Med venlig hilsen
Malene