Brev:
Afbrudt søvn - 8 mdr.
3. maj 2012
Alder:
8 mdr.
Afbrudt søvn - 8 mdr.
Hej Helen
Min datter bliver 8 mdr på lørdag og vokser fint.
Vores dag ser således ud:
Kl 5.30/6.00 vågner og vi pusler og spiser havregrød og vand af kop. Hun græder og er træt under det meste af måltidets.
Kl 7.30 følger vi storesøster i sp. Lillesøster sidder i barnevognen og er glad for dette.
Kl ca. 8.15 sover hun udenfor i bv og vågner efter 1/2 time. Få gange oplever jeg hun sover lidt længere, og meget sjældent tager hun 2 timer. Det har altid været sådan.
Når hun vågner leger vi og hun får noget frugt, lidt bolle eller kiks og vand at drikke.
Kl 11 frokost af grøntsager og kød som mos vand af kop.
Kl 12 ammes men gider sjældent det mere.
Kl 12/12'30 sover og vågner konsekvent hver halve time men kan falde i søvn igen når jeg går med vognen. Har prøvet i flere måneder at ligge mig i sengen med hende og så sover hun med knap så mange opvågninger og tager let 4 timer. I barnevognen tager hun maks 2 1/2 time.
Eftermiddag banan eller anden frugt lidt kiks og vand
Bliver ofte nødt til at få en sen eftermiddagslur
Kl 17 aftensmad grøntsager og kød og vand af kop
Kl 19 ammes og puttes og vågner hver halve time hvor hun ammes til ro.. Kl 21 er der endelig ro. Hun vågner som regel kl 23 hvor hun kommer over i vores seng hvor hun sover rigtig godt og spiser hos mig et par gange ila natten.
Hun har uden tvivl et helt enormt tryghedsbehov og vil kunne se sin mor hvert sekund! Jeg kan ikke gå bare et skridt fra hende før hun græder og sådan har det været siden hun var helt lille. hun nægter at bruge sut eller andre substitutter så det er hun mors bryst der kan få hende til ro. Hun fik dræn da hun var 5 mdr og disse sidder endnu og ørerne er fine. Søvn er efterhånden kun en kamp hvor hun græder for fuld udblæsning inden hun falder i søvn og vågner så konstant og er aldrig udhvilet, frisk og glad. Det bekymrer mig uhyre meget at hun sover så dårligt med mindre jeg ligger med hende og Kan give hende bryst når hun vågner men dette kan jeg jo ikke blive ved med da hun skal i sp 1. Juli og derfor ikke kan få den service.
Jeg synes jeg har prøvet så meget (sove med hende, gå med barnevognen, forsøgt at få sende til at tage sut, forsøgt at få sende til at tage flaske, ) men intet virker og hun er så ked hele tiden. Hun græder under alle måltider og vil ikke spise, hun græder når hun skal sove, hun græder når vi leger og hun græder hvis jeg bevæger mig bare lidt væk for at ordne bare en smule husarbejde. Hvad skal jeg stille op?
Hilsen en træt og bekymret mor