Brev:
Vågner mange gange om natten - 15 mdr.
3. maj 2012
Alder:
15 mdr.
Vågner mange gange om natten - 15 mdr.
Kære Helen.
Min dreng på 15 mdr sover stadig ikke igennem uden at han får tilbudt flaske 1-2 gange i løbet af natten. Vi ville gerne have vænnet ham fra flasken, men hvergang vi over nogle uger har haft trappet gradvist ud af flaskerne om natten, har der været gråd, når vi nåede til at han kun fik tilbudt 30 ml, så har han skreget i op til 3 timer, hvorefter jeg har givet mig og har givet ham en flaske mælk. Han har straks faldet i søvn.
Når han har haft skreget i de 3 timer har vi der gået indtil ham på hans værelse lagt ham ned og givet ham sutten og fået beroliget ham, med det samme vi har gjort tegn til at forlade rummet er skrigerriget taget til igen, og det er så efter 3 timer at jeg har haft givet ham en sutteflaske med mere end 30 ml.
Vi har så i nogle mdr tænkt at hvis alle kan få søvn og vi bare skal op 1-2 gange for at give ham 120 ml så fred være med det. Men nu er det begyndt at blive sådan at han ikke bare falder i søvn igen når vi har givet ham flasken. Han vågner måske kl 24 der får han 120 ml, så ligger vi ham tilbage i hans seng, så går der ca 15 min, så beg han at græde, så går vi indtil ham og han er virkelig træt, vi lægger ham ned giver ham hans sut i hånden som han selv putter i munden og så putter jeg dynen om ham og han sover - 15 min efter udspiller scenarie igen og sådan kan der hurtig gå 2 timer og til sidst kan vi nogle gang tilbyder vi ham en flaske til, eller vi giver ham panodil for tænker om han kan have ondt for tænder. Og han falder som regl i søvn.
Næste morgen vågner han tidligt og han er træt og ligner en der godt kunne have sovet meget mere. Vi er trætte og har virkelig brug for hjælp til at lære ham at sove selv - Han har aldrig kunnet sove i samme seng som os, så det er ikke en løsning.
Med venlig hilsen
Ditte