Brev:
Bruger bryst som sut
1. maj 2012
Alder:
6 mdr.
Bruger bryst som sut
Hej Helen
Jeg har ammet min lille pige fuldt ud i 6 måneder, og prøvet lidt til med vælling og mos hen af vejen, og det var hun klar til for en god uge siden. Hun får grøntsagsmos, det varierer lidt, nogle gange to gange om dagen, andre gange en, og i går fik hun ikke noget ud over brystet.
I de sidste måneder er hun begyndt mere og mere at bruge mit bryst som sut. Da jeg gerne har ville amme hende de 6 måneder, på grund af at hun er særlig allergi-disponeret, har jeg følt at jeg skulle amme hende, når hun har ville have brystet.
Jeg har brugt ca. to timer om aftenen på at amme hende i søvn, og på at løbe til og fra soveværelset de sidste par måneder, og er ærlig talt rimelig træt af det.
Så nu hvor hun får mos, havde jeg håbet at hun kom væk fra dette, men det er ikke sket.
I går prøvede min kæreste at putte hende efter at jeg havde ammet hende, men hun blev meget ked af det, så jeg tog over igen efter fem-ti minutter og ammede hende i søvn.
Idag har jeg prøvet at amme hende mens jeg sidder i sengen og derefter lægger hende ned. Men hun vågnede op og blev ked af det. Jeg lå herefter ved siden af hende og beroligede hende, mens hun skreg, faldt til ro, skreg igen og sådan blev det ved en halv time vil jeg tro. Hendes far tog over, tog hende op, lullede hende i søvn og kunne lægge hende fra sig.
Men hvordan gør vi det bedst? .
Jeg synes også det må forvirre hende at jeg nægter hende brystet, for at tilbyde hende det senere på natten?
Hun bruger ikke sut og hun sover hos os i sengen.
Med venlig hilsen
Pia
Ps. Lige et tillægsspørgsmål; Hun er begyndt at sove mere uregelmæssigt, den ene dag sover hun alt for lidt; tre gange en halv time i barnevognen, næste dag tager hun et par gode lure af 2-3 timers varighed, for derefter næste dag at sove tre gange en halv time igen... Er det ok?