Brev:
Sove i barnevognen
30. april 2012
Alder:
4 mdr.
Sove i barnevognen
Hej Helen.
Jeg skriver til dig, fordi jeg lige pludselig har fået et lille problem med min søn, når han skal sove i barnevognen.
Han plejer at synes, at barnevognslurene er fantastiske, og han har gerne villet køres i barnevognen. Så for 3 uger siden, så måtte jeg ikke køre med barnevognen mere, og det er selvfølgelig i orden. Så det holdt jeg op med, og han faldt i søvn glad og tilfreds.
I sidste uge begyndte han så at blive bund ulykkelig, når han blev lagt til lurene i løbet af dagen. Han hager sig fast til mig, græder hjerteskærende og skriger som om jeg har gjort ham noget. Det er ikke fordi han ikke er træt, for det er der slet ingen tvivl om, at han er.
Hvis jeg næsten kravler op i barnevognen, krammer mig ind til ham, og nynner lidt, så falder han i søvn. Det har øjensynligt ikke noget med barnevognen at gøre, for han gør det også, hvis jeg prøver at lægge ham andre steder.
Hvorfor gør han det?
Han hager sig også fast til mig i hans vågne timer, og hvis han ligge ned og leger, så må jeg ikke forlade rummet, så bliver han rigtig ked af det, og er næsten ikke til at trøste igen. Når jeg lægger ham i barnevognen og han græder, så tager jeg ham op igen, og nogle gange tager det 10 min før han falder ned igen. Jeg har simpelthen så ondt af ham.
Der er ingen problemer om aftenen, der går han til ro uden skrig og skrål. Han smiler og pludrer, og nyder det ligefrem.
Han er altid blevet lagt omkring 1 time efter et måltid, fordi det ikke nytter at lægge ham med det samme, da han ellers gylper og ligger og gurler rundt i det. Ydermere bøvser han længe efter et måltid. Heller ikke dette har jeg problemer med om natten.
Han er også begyndt, efter en god periode med lange gedigne lurer på 1½-2 timer 2 gange om dagen, kun er ville sove 30-45 min. Herefter er han ikke ret udhvilet og han vil ikke lægges igen, før der er gået min 2 timer.
Han sover ca. fra kl. 19.00/19.30 - 05.30/06.00 om natten (2-3 flasker i det tidsrum). Hvis jeg tager ham op om aftenen, så vågner han ikke rigtigt og græder bare, til han bliver lagt igen. Så der er ingen tvivl om, at han er en Lærke :)
Hvor mange timer skal han sove i løbet af dagen? Er det stadig 15 timer i døgnet, når han er fra d. 25 dec.?
Jeg håber, at du kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre for, at han ikke bliver så ulykkelig.
Hilsen Tina