Brev:
Fra amning til flaske - 5 mdr.
26. april 2012
Alder:
5 mdr.
Fra amning til flaske - 5 mdr.
Hej Helen,
Endnu engang tak for en super brevkasse. Herhjemme begynder tingene at gå lidt nemmere, nu da Felix er fyldt 5 mdr. Og det er jo typisk, at så snart tingene begynder at se nemmere ud, dukker nye spørgsmål op :).
Felix får nu grød 2 gange daglig - 1 dl. grød til frokost og 1 portion kartoffelmos til aften, og det kører super godt - han er vild med det og elsker at få vand af kop. Desværre er han så begyndt at afvise brystet tit, når jeg prøver at lægge ham til før han skal have en lur - men er det ikke naturligt, nu når han er så glad for grøden, eller hvad vil du foreslå at jeg gør?
Mit andet problem er nu, at jeg skal starte arbejde om 1 måneds tid, og Felix skal jo stadig have sin mælk, som jo så skal være af flaske.
Da jeg synes udmalkning er virkelig bøvlet, skal han have modermælkserstatning, men hvordan skal jeg dog få ham til at tage flasken? Jeg har forsøgt et par gange, og faren har forsøgt, men han vil simpelthen ikke tage en flaske. I hele hans liv indtil videre har han måske kun taget flasken 2-3 gange, og det har været pga. for lidt mælk hos mig. Har du nogle gode idéer til, hvad jeg skal gøre?
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Van