Brev:
For meget på en gang?
25. april 2012
Alder:
10 mdr.
For meget på en gang?
Kære Helen.
Tak for en god brevkasse! - Hvad skulle man gøre uden din hjælp! :)
Jeg har købt din bog "sådan får du dit barn til at sove". Elsker den!
Jeg har en masse tvivl, som jeg gerne vil ha din mening om, så jeg kan få ro i kroppen.
Først og fremmest... Jeg er alenemor til min skønne glad-om-dagen pige på 43 uger.
Min datter er meget ulykkelig om natten.. Og er i løbet af natten helt vågen i 1,5 - 2,5 timer, hvor hun bare græder og græder. Bruger ikke sut!! Og lærte fra lille af at blive svøbt og vugget i søvne!! Dette kan hun stadig godt li, men kan ikke så meget mere da hun vejer ca 8 kg.
Vores dag ser sådan ud:
Kl 7 står vi op og spiser havregrød med frugt
Kl 8 afleveres hun i dagpleje ( hun er lige startet, men er meget tryg deromme og har først der lært at sove i stille barnevogn og fungerer fint)
9.15 får hun lidt brød og frugt hvorefter hun bliver lagt i barnevognen og sover 30 min. Til de vækker hende kl 10.
Kl 11.30 spiser hun et stort stykke rugbrød med forskelligt pålæg.
Kl. 13 - 13.30 bliver hun lagt ud igen og sover til 15.
Jeg henter hende kl 15.
Kl. 15.30 lidt brød og frugt
Kl. 17.30- 18 aftensmad som består af det samme som jeg spiser. Og hun spiser det meste selv.
Kl. 18.30-19 i bad, børste de to tænder og nattøj. ( hun kan godt li sit bad, men er begyndt at blive rigtig gal når hun skal op efter 10 min. )
Går i stuen og hygger med sin natbamse og brænder den sidste krudt af.
Kl. 19.30 får hun fuldkornsgrød.
Kl 20 går vi ind i sengen og ligger os, hvor jeg ammer hende i søvne. Her brokker hun nogen gange, andre gange falder hun i søvn med brystet i munden og andre gange vender hun sig om og kravler lidt væk og ligger sig. - Derefter løfter jeg hende i egen seng, hvor hun lige åbner øjnene og vender sig på siden og sover. Nogle gange bliver hun sur..
Alt i mellem 22-7 er meget forskelligt! Men hun er begyndt at græde meget i søvne, bumler rundt og rejser sig op. Forsøger at amme kl 23 og 5-6 men det lykkedes ikke rigtig, da hun på et tidspunkt i løbet af natten skriger konstant i de 1,5 - 2,5 timer.. Forsøger at amme, men tror ikke jeg har mere mælk ihvertfald bliver hun sur!?! Det kan både være kl 23 og kl 2 hun vågner op og er gal.
Jeg forsøger at trøste hende, men hun skubber sig væk og kaster sig bagover rigtig sur/hysterisk. Jeg skifter bleen og i nat fandt jeg min mobil frem og spillede musik hvor hun faldt til ro mens hun kiggede på det og jeg vuggede hende lidt. Så vendte hun sig om og faldt i søvn.
Andre gange forsøger jeg med bryst igen og hun falder i søvn.
Havde en lang periode når hun vågnede i sin seng, hvor jeg tog hende over til mig og ammede så vi kunne sove sammen. Men den går ikke rigtig mere... Efter hun er faldet ud af min seng og sparker dynen af hele tiden.
Hvad vil du mene jeg kan gøre, for skal snart starte job, og så kan jeg ikke klare disse nætter mere!
Hun har altid haft mange opvågninger om natten, men mest siden hun blev 4 mdr. Har haft lidt kolik som spæd og blev her svøbt og vugget meget i søvne! Det er mellem 4-12 opvågninger og har næsten altid skulle tage hende op, da hun blev gal hvis jeg forsøgte at vugge hende i sengen.
Hun fik i en periode laktulose, pga hård mave, men virkede heller ikke rigtig på hende.
Har fået undersøgt ørerne, men der er ikke noget galt.
Kan det være fordi jeg ammer? Og hun bare vil sutte?
Lige et andet spørgsmål: Skal man helst tage tingene i etaper? Tænker på at hun skal lære at sove i egen seng... Har forsøgt, men aldrig lykkedes!! Er for træt til at lære hende det nu, men tænker det er ved at være nødvendigt?
Men hvad skal jeg tage først.. Fjerne amningen eller lære hende at falde i søvn i egen seng?
Den med amningen må komme i et andet brev, da dette er alt for langt allerede.. Men hvordan er rækkefølgen bedst med tiden?
Undskylder det lange brev!!!! - har VIRKELIG snart brug for min søvn.
Skal nok også lige siges, at faren og jeg er flyttet fra hinanden den 14.2- 2012
Men hun ser ham stadig 3-4 gange om ugen.
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen... Guldklumpens Mor :)