Brev:
Soverytme - 19 mdr.
24. april 2012
Alder:
19 mdr.
Soverytme - 19 mdr.
Kære Helen.
Vi har med stor fornøjelse haft meget glæde af dine svar tidligere, derfor skriver vi igen :-)
Vores datter på knap 19 mdr. har hidtil været god til at falde i søvn om aftenen, for et par mdr siden kunne vi ligge hende til at sove i hendes egen seng uden problemer. Vi synger gerne godnat sang for hende og siger godnat. Nu er vi nået dertil at hun vil starte i vores seng, hvor vi synger godnat sang og efter 10 min ligger vi hende over i hendes egen seng, hvor hun ligger sig til at sove uden problemer.
Vi er nu lidt frustreret da hun nu ikke længere vil over i hendes egen seng. Vi starter som altid i vores seng med godnat sang og hygge, men når vi når til at hun skal puttes i hendes egen seng blive hun dybt ulykkelig og vil op. Jeg ligger hende ned igen og igen og siger godnat stille og roligt, men hun rejser sig op igen og græder.
Jeg prøver at være udholdende, hvor jeg går ind til hende ligger hende ned og siger godnat og går ud af rummet igen, min datter græder og jeg går derind igen for at berolige hende men intet hjælper, kun hvis jeg tager hende over i vores seng så falder hun helt til ro, men vi må ikke gå.
Efter hun havde grædt i 30 min ender hun i vores seng, hvorefter hun falder til ro og ligger sig til at sove, men mærker hele tiden efter om vi er der.
Hun kommer gerne i seng kl. 20.00 hvor hun er træt. Hun har hidtil sovet 1 time om formiddagen og 2 timer til middag, men vi har prøvet at tage formiddagsluren fra hende, for tænkte hun måske ikke var træt nok. men det har ikke gjort nogen forskel.
Hvad skal vi stille op?
Vi savner noget aften selv efter en arbejdsdag, men i øjeblikket går meget af aftenen med dette.
Vi vil gerne kunne ende med at hun kommer direkte i hendes egen seng istedet for vores.
Den alder hun har vil hun få noget ud af at vi læser godnathistorier i sengen med lys tændt og derefter skal lægge sig til at sove. Jeg tænker hvis lyset er tændt, tror hun så ikke bare vi skal lege og derved for svært ved at få hende til at sove?
Jeg glæder mig til at hører dit svar.
På forhånd mange tak.
Mange hilsner - Mor