Brev:
Vil ikke have morgenmad og frokost
23. april 2012
Alder:
10 mdr.
Vil ikke have morgenmad og frokost
Hej Helen.
Har du nogle forslag til hvad jeg kan lave om, så jeg kan lokke lidt morgenmad samt frokost i min dreng på 9 mdr.?
Vores døgn ser nogenlunde sådan ud.
6.30-7.00 Vågner.
8.00 morgenmad. Spiser 3 skeerfuld + Mælk i kop.
9.00 Formiddagslur.
11.30 Frokost spiser næsten ingenting + Mælk i kop.
13.00 Middagslur
15.00 1/2 franskbrød bolle eller lign. samt pærer banan eller lign.
som han spiser selv med stor appetit og velbehag. Samt vand af kop.
17.45 Aftensmad Alm. aftensmad boller i karry, lagsagne eller lign. + div grøntsager. Spiser her med største velbehag og gerne mellem 2 og 3 dl. + Mælk af kop.
19.30-20.00 Flaske 200-260 ml. Puttes til natten.
Mellem 24.00 & 05.00 Natflaske 200-240 ml. Enkelte nætter 2 flasker på ca. 150 ml.
Jeg har snart prøvet ALT! (synes jeg selv)
Af morgenmad: Diverse grød samt havregrød med frugtmos, banan, youghurt eller lign. Dette har han før spist men har ingen interesse længere. Han spiser 2-3 skeer fuld og vil ikke have mere!
Frokost. Rugbrød med div. pålæg, grød, øllebrød, youghurt, ostehaps, frikadelle, brød med et godt lag smør og fx. syltetøj. 3 Bidder/skeer så vil han enten ikke åbne munden eller det ryger ud igen. Får han lov at spise selv som han egentlig er blevet god til ryger det direkte på gulvet. Han er aldrig blevet helt dus med rugbrød men vi prøver og nogle enkle gange har han spist 10 hapsere. Jeg ligger max 3 stykker frem til ham så han kan overskue det, men de ryger som regel direkte på gulvet.
Jeg synes det er lang tid for den lille mave hvis han fx går fra 03.00 om natten og til 15.00 på næsten ingen mad. Håber du har et bud på hvad jeg kan lave om.
På forhånd tak