Brev:
Dagsprogram
22. april 2012
Alder:
7 mdr.
Dagsprogram
Kære Helen.
Først og fremmest, tak fordi du findes på nettet, og kan give en hjælpende hånd via din brevkasse. Vi har selv din bog ”Børn & Mad”, og er virkelig glade for den.
Vi har en datter på 7 mdr. Jeg gik knap 2 uger over termin, og fødte derefter normalt og uden komplikationer. Hun er et roligt barn, som stort set aldrig græder, og generelt har sovet godt om natten lige fra fødslen. Hun har været et flaskebarn siden hun var 1 måned gammel, hvilket er forløbet fint. Overgangen til grød, mos etc. er gået fint, og hendes appetit er også god.
Hendes dagsprogram ser nogenlunde sådan ud:
Kl. 6.00: Vågner og får flaske (vi står op)
Kl. 8: Havregrød og vand
Kl. 9: Frugtmos og vand, og puttes til formiddagslur (sover 1,5 - 2 timer)
Kl. 11.30 / 12: Frokost (mos, ”gumlemad” og vand)
Kl. 13: Flaske og puttes til middagslur (sover mellem 1,5 - 2,5 timer)
Kl. 16: Fuldkornsgrød med frugtmos og vand
Kl. 17.30: Sen eftermiddagslur (kan endnu ikke undværes, og sover ca. 20 min.)
Kl. 18 / 18.30: Aftensmad og vand
Kl. 20 / 20.30: Flaske og puttes til natten
Vil du hjælpe os med følgende spørgsmål:
• I din bog ”Børn & Mad” kan jeg se, at hun skal have 4 flasker dagligt, men hun virker ikke til at have behov for drømmeflasken omkring midnat, for der sover hun. Så hvornår skal hun have flaske nr. 4? Pt. får hun 3 flasker, og får gennemsnitligt 6-700 ml. modermælkserstatning i døgnet – er det nok?
• Hendes rytme er lidt anderledes end eksemplet i din bog for en 7 mdr’s baby, fordi hun sover lidt mere. Eksempelvis er hun ikke altid interesseret i frugtmos kl.9, fordi hun allerede er klar på sin formiddagslur på det tidspunkt. Vil du ikke vurdere hendes nuværende dagsprogram, og evt. justere det for os?
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
J & L