Brev:
Træthedstegn
20. april 2012
Alder:
6 mdr.
Træthedstegn
Hej Helen
Vi har brug for nogle gode råd omkring nat putning af vores datter, som om 6 dage er 7 mdr.
Hun sover i sin egen seng og har gjort det siden hun var 2 mdr. Da hun var 5½ begyndte vi stille og roligt og vænne hende til, at hun skulle falde i søvn i sin egen seng, imens en af os sidder ved siden af hende. For to uger siden, var der en hel uge hvor det bare kørte rigtig godt. Vi ventede til hun blev rigtig træt, gabte og gnid øjne mm. Så gik der lige fra 4 min til 15 min. og så faldt hun i søvn, stille og roligt, imens en af os sad hos hende. Men de sidste to uger har det været oppe af bakke, der er nogle dage hvor vi sagtens kan lægge hende ind og så sover hun hurtigt, men der er også dage, hvor hun inden hun har givet træthedstegn bliver ked, så trøster vi hende og jeg prøver at amme hende. Men bryst vil hun ikke have og hun er svær at trøste.
Når vi så har fået ro på hende, og hun begynder at se træt ud og jeg vil putte hende inde i sengen, så bliver hun ked når jeg lægger hende i sengen. Jeg tager hende op mange gange og forsøger at trøste hende. Min mand prøver også, men hun er utrøstelig, indtil jeg lægger hende til mit bryst og så spiser hun indtil hun falder i søvn.
Nogle aftener sidder hun i stuen og hygger med os indtil hun bliver så træt, så hun næsten ikke kan holde sig vågen. Men andre aftener er hun ked af det og hun har brug for at hænge på vores arme, ellers bliver hun ked af det og bliver utrøstelig.
Vi har set din video "tryg ved at sove" og den dag jeg så videoen, fungerede det også rigtig godt, men de sidste to aftener er hun faldet i søvn imens jeg har ammet hende.
Jeg synes ikke hun skal græde og græde, og det virker som om den eneste måde hun kan trøstet på, det er at få bryst.
Lige fra vi er gået ind i værelset og til jeg sidder og ammer hende, er der måske max gået 10-15 min. For efter jeg har set din video, ønsker jeg ikke hun skal blive så ked af det og hvis vi ikke kan trøste hende ved at tage hende oppe i vores arme og holde om hende, ja så kan jeg kun se at amning vil hjælpe hende.
Hun bruger ikke sut, så det kan vi ikke bruge som trøst.
Vi bruger stofbleer/nusseklude. Og den hun sover med har jeg haft meget på mig, så den dufter af mig.
Vi ønsker for hende, at hun hver aftenen kunne sidde og hygge med os i stuen, indtil hun bliver rigtig træt og så bliver puttet. For de aftener ser ud til at være oftest en succes.
Men de aftener, hvor hun vil hænge hos os og skal trøstes, ja der falder hun i søvn ved mit bryst.
Håber du kan komme med nogle forslag, til hvordan vi ellers kan gribe det an.
Hilsen