Brev:
Madrytme?
19. april 2012
Alder:
6 mdr.
Madrytme?
Hej Helen
Først tak for din gode hjemmeside. Vi downloadede igår "amning om natten" og den "at være tryg ved at sove". Vi føler det kan give os det, som vi har kigget efter!
Men så kommer der en masse spørgsmål.
Emma er snart 7 mdr., bliver det her den 26. april
Hun får ca. 3 gange grød om dagen og bliver ammet ca. 6 gange, hvis vi tager dem med om natten.
Jeg har i en uge ikke ville give Emma bryst kl. 04 - 05 om morgenen, pga. så vil hun nemlig ikke spise morgenmad og jeg kunne mærke det var mere tryghed eller sulten der gjorde hun vågnede. Efter at have set din video "amning om natten" kan jeg faktisk se, at bryst ved 23-24 gør ikke noget og den tidlig morgen ved 04-05 tiden. Men hvad gør jeg så for at få hende til at spise morgenmad når hun vågnet kl. 06.30 - 07.30? Skal jeg undlade den eller hvordan?
Hendes rytme svinger lidt, men ofte ser den sådan ud
Tidlig morgen amning kl. 04-05 (i nat har hun fået, men ellers har jeg prøvet og undgå den i en lille uge)
Morgenmad kl. 06-30 - 08.30, spiser fuldkornsgrød og spiser kun hvis hun ikke har fået bryst tidlig morgen. Hun er vågen lige fra en time til to.
Så sover hun igen ude i barnevognen, det kan være lige fra en time til to, det er ca. ved 07.30 - 09.00
Hun vågner ved 10-11 tiden og bliver ammet inden hun skal ud og sove igen.
Derefter sover hun 45. min til en time
Frokost, øllebrød ca. ved 13-tiden
Så sover Emma igen ved ca. 15-tiden i ca. en time
Efter den lur får hun bryst, ca ved 16 tiden
Nogle gange ska hun have en lille lur igen ved 17-tiden og vågner igen inden kl. 18.
Så får hun aftensmad ved en 18-19 tiden
Bryst igen ved. 20-21 tiden inden hun bliver puttet.
Sen nat amning kl. 23-24
Nat amning kl. 02-03
For hvis vi siger det er den nat amning ved 02-03 tiden der skal nedtrappes? Så skal hun måske kun have frokost og aftensmad? Og hvornår skal jeg så begynde at give hende morgengrød igen?
Håber du kan give mig et forslag til hvad er bedst for Emma :-)
Hun skal jo selvfølgelig have mælk nok fra mig men samtidig også have mere og mere alm. mad.
Jeg læste nemlig, at når de er 7 mdr. skal de kun ammes ca. 4 gange i døgnet og det er jo lige om lidt.
:-)