Brev:
Min dreng vil ikke sove om dagen - 7 mdr.
19. april 2012
Alder:
7 mdr.
Min dreng vil ikke sove om dagen - 7 mdr.
Kære Helen
Tusind tak for tidligere gode råd og vejledning :o)
Jeg håber du kan hjælpe os lidt på vej med vores dejlige dreng, som ikke vil sove om dagen.
Han kom til verden ved kejsersnit og har fra begyndelsen været en yderst nem dreng - suttede som en drøm fra dag 1 og græd sjældent. Da han var 1 uge gammel syntes jeg han blev ret slatten og der gik for mange timer imellem han spiste. Vi tog til vagtlægen, som indlagde ham med det samme, da han havde haft tørre bleer i 36 timer. Det viste sig at være sepsis og enterovirus.
Vores dreng er i dag i vældig god trivsel - er 7 måneder og vejer snart 9 kilo og er 75 cm lang (vejede 4484 ved fødsel). Han er meget smilende og glad - så længe han sidder hos nogen eller er på nogens arm. Hvis vi lægger ham i kravlegården går der sjældent mere end nogle minutter, så bliver han ulykkelig og han må op til nogen - men lige så snart han kommer det, så smiler han over hele hovedet. Det samme gælder når vi lægger ham i seng (dag eller aften). Han bliver dybt ulykkelig og kan slet ikke finde ro. Så siden indlæggelse på hospitalet er han enten blevet "gået" i søvn på mors/fars arm eller blevet ammet i søvn i mors og fars seng. Når han er faldet i søvn til natten vågner han 2-3 gange spiser en lille smule (nærmest sovende) og falder straks rigtigt i søvn igen. Så nætterne har altid været nemme...
Mit problem er om dagen. Han vil bare ikke sove - sover max 15 minutter sammenhængende hvis vi er hjemme. Kan sove 3-4 timer sammenhængende hvis jeg går tur med barnevognen, men vågner hvis barnevognen har stået stille i mere end 5 minutter, så jeg kan ikke stille barnevognen ude efter en gåtur. Han har aldrig villet sove om dagen og det er meget trættende når han heller ikke vil være i kravlegård eller andet - kun på min arm... Storsmilende og glad... Vi har en datter på 3, som er ved at smide bleen med alt hvad det medfører af vasketøj og jeg er bare så udmattet af at han ikke vil sove om dagen. Jeg får intet husligt gjort, og jeg kan aldrig sætte mig ned (alene) og nyde en dejlig kop kaffe... Bare han dog ville sove ½ time eller lidt mere...
Jeg ammede ham fuldt til han var 5 måneder og derefter prøvede vi med grød og mos. Grød har han aldrig rigtig villet spise, men mos ryger der til gengæld meget indenbords af... Der er ikke rigtig system/tidsplan over spisningen - han får noget når vi kan se at han er sulten/tørstig (han er god til at drikke af kop). Han vil stadig meget gerne ammes, men jeg kan tydeligt mærke forskel de nætter hvor han ikke har villet spise særlig meget mos/grød og er blevet ammet for meget - så vågner han hveranden time om natten og vil have bryst..
Men han har som sagt aldrig villet sove om dagen og jeg er virkelig ved at være træt af at bære rundt på ham - har endnu ikke prøvet en mødregruppe, hvor jeg kunne drikke en kop the med de andre skønne mødre, hvor min dreng sov ligesom deres børn...
HJÆLP!!! Hvordan gør jeg?
Hilsen
Louise