Brev:
Min datter sover dårligt om natten
18. april 2012
Alder:
3 mdr.
Min datter sover dårligt om natten
Hej Helen.
Tak for en god postkasse, jeg skriver til dig fordi vi er begyndt at blive noget frustreret over vores datters søvnmønster om natten.
Hun har indtil for 14 dage siden sover rigtig godt, blevet ammet ca. 2 gange om natten. Men hun er nu begyndt at vågne en gang i timen, når hun vågner får hun bryst og falder herefter i søvn igen. Men når kl. bliver ca. 3-4 tiden er hun nu begyndt at vågne rigtig op og ikke vil sove mere. Hun er i festligt humør, pludre, griner og synes det hele er så sjovt.
Hun ammes og får ikke MME, vi har forsøgt at give hende MME om natten fordi vi tænkte at hun nok er sulten, men det vil hun ikke have.
Hendes dagrytme plejer at være sådan her:
Vågner kl. 8.00, ammes og herefter leger vi.
kl. 10.00 får hun en middagslur på ca. 1-2 timer.
ca. kl. 12.00 vågner hun, ammes og hygger på legetæppet.
ca. kl. 14-15 sover hun igen, gerne 2-3 timer.
ca. kl. 17-18 når hun vågner ammes hun og hun aktiveres igen.
hun plejer at få et bad hveranden dag omkring kl. 19-20 tiden.
Inden hun ligges til at sove omkring kl. 20.30-21.00 tiden, ammes hun.
Hun har ikke noget problem med at bliev lagt til at sove og herefter sover hun ca. 3 timer til omkring midnat. Her ammes hun og ligges til at sove igen. Og efter dette vågner hun så hver time indtil kl. ca. 3-4 tiden også er hun frisk. Vi har forsøgt at blive ved med at give hende sutten, men hun hiver den ud og vil pludre. Hvis vi lader hende ligge i hendes seng, bliver hun ked og begynder at græde.
Jeg plejer at gå ind i stuen med hende og ligge hende i kravlegården, og tænde for en legeboks hun har med lyd og lys, og det synes hun er super. Efter ca. 1½-2 timer falder hun i søvn igen.
Har du nogen ide til hvad vi kan gøre, jeg er begyndt at savne min nattesøvn. Hun fylder 3 mdr om en uge. :)
Hilsen Mia