Brev:
Hvordan får vi taget flasken fra ham aften og nat?
17. april 2012
Alder:
13 mdr.
Hvordan får vi taget flasken fra ham aften og nat?
Kære Helen
Skriver da Elias nu er 13,5 mdr og stadig får flaske om aften ca. 120 til 150 ml og så vågner han igen i løbet af natten alt mellem 23 til 04.00 og får en flaske til på ca. 120 ml. som han som regl drikker helt.
Han spiser fint i løbet af dagen og får også tilbudt aftengrød eller en bolle - men om han spiser det eller ej så vågner han alligevel og beder om en flaske.
Vi har prøvet om natten at tilbyde ham vand af en kop, men han bliver mere og mere gal og ked af det og ja vi bliver og er bare så trætte at vi til sidst opgiver og giver ham flasken.
Jeg har læst her på hjemmesiden at du foreslår at man kan trappe ned i mængden af mælk fra 120 ml til 100 ml osv - men er det fra dag til dag eller skal der gå 7 dage imellem hver nedtrapning af ml i flaksen, eller med hvor stor interval skal det gøres før end vi er nede på 0 ml fra de 120 ml om natten?
Skal vi trappe ud af begge flasker på en gang eller skal vi tage nat flasken først og så den anden bagefter?
Når vi så er trappet helt ud af flasken og han sandsynligvis alligevel vågner op om natten og beder om mælken og beg at græde - skal vi så gå frem og tilbage og berolige ham med 3 min intervaller ( hvor han i de 3 min græder og kalder på os)???
Vi har virkelig brug for nogle meget konkrete / skematiske råd - som vi kan holde os til når alting i løbet af natten spidser til.
Håber du kan hjælpe og for vi er virkelig trætte og trænger til sammenhængende søvn.
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Ditte