Brev:
Èn ny smag? Og andet til skemad
15. april 2012
Alder:
4 mdr.
Èn ny smag? Og andet til skemad
Hej Helen.
Tusinde tak for dine svar, de er altid opløftende og gode. Jeg har ingen problemer med øjenkontakten med min søn. Fyssen var forbi, og hun sagde, at mine gæster måtte have været tossede, og at lillemanden sikkert bare var træt af alle indtrykkene :)
Nååå, men jeg regner jo med at starte skemaden op inden for den næste månedes tid til halvanden. Nu er jeg så stødt på sætningen "èn ny smag pr. 5-7 dage" (har også læst flittigt i din gode bog om mad), og så er det spørgsmålet melder sig. Er det kun gød alene og senere frugtmos eller kan det også være frugtmos og grød på samme tid?
En anden ting. Jeg har nu kogt æble/sveskemos og frosset det ned i isterningebakker. Hvor længe må det være frosset ned? Må jeg gerne optø det umiddelbart før servering i mikroovnen eller skal jeg bruge en gryde?
Jeg har købt quinoamel, boghvedemel og hirsemel. Hvilken én ville du starte ud med? Jeg har ladet mig fortælle at rismel og majsmel godt kan give hård mave, så det venter jeg med, da vi allerede er på laktulosen.
Hilsen Tina