Brev:
Børneeksem - 4 mdr.
9. april 2012
Alder:
4 mdr.
Børneeksem - 4 mdr.
Kære Helen.
Vores lille datter på knap 5 måneder har nogle tørre pletter i ansigtet. Vores læge siger det er børneeksem. Hun fik hurtigt efter hun blev født en del hormonpletter og har lidt fornemmelsen af at eksemet er kommet der hvor huden var lidt skadet. Eksemet kom mens hun stadig blev fuldammet. omkring 3 måneders alderen.
Jeg har selv som lille været meget besværet af børneeksem, og er selvfølgelig klar over den arvelige faktor. Øv for vores lille datter.
Jeg smører hende med en mild hormoncreme, mildison efter aftale med lægen. Samt smører hende ydermere med en god fed creme for at beskytte huden.
Jeg ønsker selvfølgelig at give hende de bedste vilkår for at hun ikke skal døje med eksem på samme måde som jeg selv har gjort.
Jeg ammer hende, men startede for ca. 2 uger siden på lidt risgrød. Hun får nu to små portioner om dagen. ( Og nattesøvnen er blevet meget bedre, jubii )
Men hvad er din holdning til mad indtil 6 måneders alderen når hun nu er disponeret for eksem?
Egentlig anbefales det vel at amme fuldt ud indtil 6 måneder. Det ville jeg selvfølgelig også gerne. Jeg var bare kommet dertil at jeg desperat havde brug for nattesøvn, også for resten af familien skyld. Og hun ville ikke tage flasken.
Med venlig hilsen
Helene