Svar: Valg af modermælkerstatning efter 6 mdr
6. april 2012
Alder:
7 mdr.
Kære Mor
Tak for dit brev og hvor dejligt at høre fra dig igen ... :) Tillykke med lillesøster.
Du kan roligt fortsætte med den syrnede erstatning, som din datter er glad for og trives med. Du behøver ikke skifte til en type 2 erstatning, eller det der hedder en tilskudsblanding.
Hendes jernbehov vil blive dækket af den mængde jern der er i type 1, hvis du sikrer dig at hun får mindst 400 ml i døgnet. Derudover sikres hun også jern via den skemad hun naturligt skal spise mere og mere af.
Sundhedsstyrelsen skriver i "Anbefalinger for Spædbarnets Ernæring" fra 2005:
"Ud fra et ernæringsmæssigt synspunkt er der ingen grund til at skifte fra modermælkserstatning til tilskudsblanding hos det ikke-ammede barn, eller primært anbefale tilskudsblanding til ammede børn, hvis der er behov for at supplere amningen efter 4 måneder."
Så du kan roligt bibeholde den erstatning din datter får :)
God påske! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske