Brev:
Putte til nat og det løse
21. marts 2012
Alder:
6 mdr.
Putte til nat og det løse
Kære Helen.
Jonathan er nu 6 mdr. og har svært ved at falde i søvn til nat. Vi har en fast rytme, hvor han får nattøj på, får tilbudt en flaske, så ned i sengen og så en sang (samme hver aften), men han er meget urolig (ikke ked).
Han sparker dynen af og ligger og snakker med sine fødder, ruller om på siden og hiver dynen han putter ved hen over hovedet og hiver sutten ud. Han er helt klart træt (har typisk været vågen i 4 timer), gnider sig i øjnene og hvis man holder ham, ved at lægge armen hen over dynen, putter han hovedet ind til dynen og lukker øjnene, men vi vil selvfølgelig ikke holde ham hårdt, så hvis han strider lidt i mod, slipper vi selvfølgelig.
Jeg er i tvivl om vi bare skal gå til og fra ham sådan ca. hver tredje minut, når han nu ikke er ked af. Jeg vil rigtig gerne at han lærer "selv" at falde i søvn og at det ikke er os der sidder og "holder" ham.
Hvordan vil du forslå at vi gør?
Hans rytme er lidt spøjs, men de gange jeg har forsøgt at ændre lidt på det, begynder han at sove rigtig dårligt.
5.30 vågner og får lidt mælk max. 50 ml.
6.00 vi står op
6.30 vi får morgenmad (Jonathan grød m. frugtmos)
7.30 Tilbydes flaske (drikker måske 100)
7.45 puttes
12.00 vågner
12.15 Frokost en grød med noget frugtmos
13.15 Tilbydes flaske (drikker 200 ml)
13.30 Puttes
Mellem 14-15 vågner han igen
17-17.30 Grød m. frugtmos (vi arbejder på tilvænning til kartoffelmos og grøntsagsmos, men han kan slet ikke lide det)
18.30/19.00 Tilbydes flaske (drikker max 100)
22.00. Flaske 270 ( meget forskelligt hvor meget han drikker)
Skal jeg skifte til NAN2 med det madindtag han har? Han er en meget stor dreng på 71 cm. og 10 kg. Han er først begyndt på grød da han blev 6 mdr. og er helt vild med grød m. frugtmos, men får kast op fornemmelser v. kartoffel og grøntsagsmosen, er det okay at han smager lidt og så får grød m. frugt for resten?
Nå det var vidst det for denne gang:o))
På forhånd tak for hjælpen.
Charlotte