Brev:
Pylrer dagen lang og spiser kun grød
20. marts 2012
Alder:
6 mdr.
Pylrer dagen lang og spiser kun grød
Hej Helen,
endnu et spm. er dukket op :-)
Min søn på knap 7 mdr. har de sidste faktisk næsten to mdr. været noget pylrende on and off. Efter mere end 14 dage med pylren om dagen, natlige opvågninger med skrig og generel utilfredshed dukkede to tænder op. Da de var ordentligt igennem, var der en super periode på en uges tid, hvor han kunne lege lidt selv igen, var glad og vigtigst ikke sagde den frygtelige "nnnn"lyd, som han ellers gør dagen lang. Det er tydeligvis en utilfreds/noget gør ondt-lyd.
Nu er lyden tilbage og jeg står med en dreng, der helst kun vil være på arm- men som faktisk også her kan være utilfreds.
Han har altid været svær at putte og er tjekket ved læge, ørelæge, kiropraktor og senest zoneterapeut. Han er en livlig og meget opmærksom dreng, som ikke let lukker ned for indtryk, så det er vi obs på. Nogle gange tænker jeg, om han keder sig, for hvis vi skifter rum, kan han måske ligge lidt og udforske i ti minutters tid, inden lyden kommer. Når vi er ude og opleve noget, eks. handle siger han det heller ikke. Men vi kan jo ikke være afsted altid!
Vores dagsplan:
vågner ca. 5.30-6 (ingen amning her, for så spiser han ikke)
Øllebrød eller havregrød kl. ca. 7(ammes hvis han vil), lur kl. 8-8.45
frugtgrød/banan & frugt (ammes) til at sidde med til formiddag , lur 11-12 (kan sjældent forlænges når han vågner, trods vi har prøvet at vandre byen tynd, han virker frisk)
Grød til frokost (ammes), lur ca. 14-15 el. 16, hvis vi er heldige
Havregrød eller øllebrød til aften (ammes), kommer i seng ca. 18, ammes ca. 22 og 02, nogle gange to gange om natten
Som du kan se er "rigtig" mad og mos ikke et hit, grøden er han glad for men spiser max. en dl., oftest en halv - hvad kan jeg gøre der?
Han bliver ammet ca. en halv til en time efter maden.
Med venlig hilsen
Signe