Brev:
Vil ikke selv spise med ske
19. marts 2012
Alder:
16 mdr.
Vil ikke selv spise med ske
Kære Helen
Vores søn på 16 måneder vil ikke selv spise med ske. Hvis vi prøver at give ham skeen i hånden, bliver han sur og nægter at prøve selv. Det samme gælder, hvis vi bare lægger skeen på tallerkenen. Så bliver han igen sur og nægter at spise. Når der er tale om skemad, vil han mades. Han spiser stadig med fingrene, men vil dog også godt spise med gaffel. På andre områder udviser han selvstændighed. Han vil fx selv være med til at skrælle en banan eller klemmentin.
Vi er i tvivl, om vi bare skal blive ved med at made ham, til han selv siger til, eller hvordan skal vi gribe det an?
Med venlig hilsen
Lone