Brev:
Hjælp til døgnrytme og signalforvirring?
19. marts 2012
Alder:
5 mdr.
Hjælp til døgnrytme og signalforvirring?
Hej Helen.
Jeg har en dejlig lille dreng, Aston, på 5½ måned. Han er i det hele taget meget nem, men jeg er desværre den slags mor, som virkelig har svært ved at læse mit barn. Kan ikke se, hvornår han blandt andet er sulten og har egentlig også lidt svært ved at bedømme, hvornår han er træt. Dette giver som du nok kan se en masse problemer med sengetider, lurer osv. Vi har ingen rigtig rytme - den ene dag kan jeg tro, nu har vi en rytme og den næste dag - er det bare noget helt andet. Det eneste som er rimeligt fast er at han vågner omkring kl. 5 morgen og vil have mad, for så at sove til mellem 7.30 - 8.00.
Vi er begyndt på grød, tre gange dagligt morgen, middag og aften. Desværre vil han ikke altid have aftensmad, hvilket er lidt ærgeligt for når han får det - så kan han sove helt til kl. 7 om morgenen. Aftenerne er aller værst. Vi har været heldige i et par dage at kunne lægge ham til at sove kl. 20.30, dog ikke særlig nemt da han ligger og ormer rundt og laver høje brokke lyde. Lige for tiden er det helt galt - han sover først omkring kl. 22.00 - 22.30 og vi har ingen aften tid min kæreste og jeg - og frustrationen er stor, når man nu prøver at lægge barnet til at sove omkring kl. 21 - som bare ikke vil sove og ligger og brokker sig, græder, ormer sig osv. Jeg kan mærke at det går ud over overskudet at man bare ved at aftenen byder på sur baby.
Hvordan skal hans dag forløbe sig, hvis vi tager udgangspunkt i at han vågner der 7.30 - 8.00? og vi rigtig gerne vil have han kan puttes uden de store problemer kl. 20.00 - 20.30?
Alt er bare kaos - og han har stadig behov for sine tre lurer! Håber du kan hjælpe da overskudet til ham pt. ikke er så stort da vi desværre har så lidt voksen tid. Det skal forresten siges at han ikke tager sut eller sutteflaske.
Hilsen