Brev:
Nattevågninger
6. marts 2012
Alder:
8 mdr.
Nattevågninger
Hej Helen
Du har netop skrevet et godt svar til mig om søvnassociationer og nattevågninger. Der er ingen tvivl om, at vores søn associerer amning og vugning med søvn, og at vi har nogle uheldige vaner. Jeg kunne dog godt tænke mig nogle konkrete forslag til, hvordan vi kan bryde dem om natten?
Når vores søvn vågner, begynder vi altid med at sige shhh, shhh og sov nu lille skat, hvilket en sjælden gang virker. Derefter stiger lydniveauet og går på et tidspunkt over i gråd (han skriger meget og inderligt). Jeg har derfor svært ved at tænke på andre løsninger end at vugge ham til ro (ikke i søvn), amme ham (det gør jeg kun kl 23.30 og kl 5) eller lade ham græde sig i søvn. Jeg bryder mig ikke om at lade ham græde sig i søvn, og mener også at have hørt fra dig og andre, at det kan være skadeligt for barnet. Jeg kan bare snart ikke komme i tanke om flere alternativer?
Mange tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Gemma