Brev:
Hjælp til dagsrutinen - 3 mdr.
28. februar 2012
Alder:
3 mdr.
Hjælp til dagsrutinen - 3 mdr.
Kære Helen
Jeg håber, at du kan hjælpe mig med at finde en god rutine til dagstimerne til min datter på ca. 3 måneder.
Hun sover indtil videre rigtig fint om aftenen og om natten. Hun falder som udgangspunkt i søvn mellem kl. 20-21 om aftenen og vågner en til to gange i løbet af natten, hvor hun får mad og efterfølgende falder fint i søvn igen. Normalt vågner hun op mellem kl. 7-8.
Til gengæld er der stort set ingen fast struktur på dagene. Mange dage har hun nogle meget lange vågenperioder, hvor hun først sover en længere periode ved en 14-15 tiden (sover her så gerne to timer). Herimellem falder hun i søvn, men sover måske kun et kvarter, nogle gange en halv time. Nogle dage sover hun en time her og der. Men som sagt er der ikke noget mønster fra dag til dag.
Som udgangspunkt er hun meget glad og i godt humør gennem dagen, så det er ikke noget der ser ud til at påvirke hende, at hun ikke sover mere end fx et kvarter af gangen.
Vil der være en ide i allerede nu at prøve at fastlægge en mere fast struktur på dagene, og har du nogen ideer til, hvordan en sådan struktur bliver og hvordan vi kan få den indført. Eller skal jeg bare lade hende følge hendes egen rytme et stykke tid endnu?
Indtil videre falder hun hovedsageligt i søvn ved at blive ammet i søvn. Kan det have noget at gøre med at hun vågner så hurtigt igen? Det giver indtil videre ikke nogen problemer om aftenen og om natten.
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Pia