Brev:
Victorias natteroderi
27. februar 2012
Alder:
12 mdr.
Victorias natteroderi
Kære Helen,
Victoria 1 år i denne uge, vejer ca 10 kg og 75 cm. Dvs. hun mangler ikke noget.
Hun har altid stået tidligt op, hvilket er lige fra kl. 4.20 til kl. ca. 5 og det sidste kun hvis hun kunne falde i søvn og sove videre hos mig.
Det syntes ví var hårdt og hun har derfor stadig brug for sin morgenlur i dagplejen.
Nu er vi dog løbet ind i en anden udfordring, som er endnu hårdere.
Hun har hidtil fået flaske ved putning og over midnat når hun vågnede. Hun har aldrig været den store flaskedrikker, men det har fået hende til ro indtil om morgenen.
Da hun nu snart er 1år besluttede vi for 1½ uge siden at droppe flasken om natten, da vi heller ikke fornemmede at det var sult der var problemet.
Vi oplever bare nu, at hun slet ikke kan finde ro når hun vågner om natten. I starten er hun ikke ked af det, men snakker højlydt, sidder og står op i sengen.
Når vi i ca. 1 time har puttet hende utallige gange ved at komme og gå, så hun ved vi er i nærheden, så begynder hun at blive ulykkelig. Selvfølgelig fordi hun ikke kan finde ro og er drøntræt.
Nogle gange kan der gå mere end 2t inden hun falder i søvn og så er både hun og vi rigtog trætte dagen efter og ja, endnu mere end da hun "bare" vågnede kl 4.20.
Om aftenen har hun ingen problemer med selv at falde i søvn, men der er hun også træt efter dagen og får stadig flasken tilbudt.
Hun er en glad pige, som kravler ivrigt og så småt er ved at flytte fødderne lidt når hun står op ved ting.
Vi spiser aftensmad kl. 17 og lige inden hun puttes tilbydes hun yoghurt med havregryn efterfulgt af en flaske.
Kan du give os nogle råd tilhvordan vi kan få Victoria til at finde roen om natten? Skal vi tilbage til at give flaske ved midnat? Men er det ikke også en dårlig vane i denne alder?
HIlsen Rikke