Brev:
Skrigende barn ved sovetid
22. februar 2012
Alder:
4 mdr.
Skrigende barn ved sovetid
Hej Helen
Er nu ikke meget for at ty til dette her, for burde kunne klare det selv. En lille falliterklæring her ved mit 3. barn :)
Nå, men sagen er den, at vi har fået endnu en dejlig datter for næsten fire måneder siden. Vores andre børn er 9 og 12 år, så Kamma er lidt af en efternøgler.
De to andre er blevet puttet efter metoden 'God nat og sov godt' da vi fornemmede at de havde alderen til dette. Jeg læste meget Sigrid Riise dengang og hendes puttemetoder fungerede og vi har aldrig ladet vores børn græde i søvn, men vist dem at vi hele tiden var der... Da de var nyfødte og ca et halvt år frem, faldt de i søvn på armen og vi listede dem ind og turde nærmest ikke trække vejret af frygt for at vække dem.
Men denne lille dame vi nu har fået er meget svær at finde ud af. Vi har snakket, diskuteret og brugt vores sunde fornuft, men lige lidt hjælper det. Det er ligesom gået i hårdknude i putningen omkring hende og det har der været fra hun var ca 1 1/2 mdr.
Hendes dagligdag er meget rutinepræget og hun sover nemt og hurtigt når hun bliver puttet i barnevognen.
Jeg ved ikke om vi trækker hende for længe og hun bliver overtræt, vi har virkelig prøvet ALT og er sgu lidt desperate. Hun skriger og skriger når vi prøver at putte hende. Hvis jeg skal prøve at beskrive en helt alm. aften kan jeg fx tage udgangspunkt i den i går. Efter endt aftensmad for hele familien incl Kamma tager min mand hende med ind i soveværelset med en ble og nattøj, tænder en lille lampe og synger og snakker med hende, for at få hende helt ned og blive rolig og afslappet. Efter endt hyggestund forsøger han at lægge hende i egen seng, efter et par minutter begynder hun at græde og det bliver mere og mere skrig end gråd.
Min mand går overhovedet ikke fra hende. Så tager han hende op, prøver at bøvse og efterfølgende vugger hende i armene. Her skriger hun helt vildt og vi kan nærmest ikke komme i kontakt med hende. Efter at hun har skreget og vredet sig i ca 1/2-1 time forsøger hun at vride hovedet væk for at få ro og det lykkedes tilsidst. Efter dette er vi på skift inde ved hende 4-5 gange hvor hun vågner op og er helt ulykkelig. Er der noget vi ikke ser?? Og er der mere du skal vide??
De bedste hilsner