Brev:
Ked af at blive puttet i liften og barnevognen
21. februar 2012
Alder:
2 mdr.
Ked af at blive puttet i liften og barnevognen
Kære Helen
Så har jeg lige et par spørgsmål til dig igen. Min datter er nu 11 uger, og hun trives rigtig fint. Hun sover godt om natten, hvor hun tager stræk på 3-5 timer, spiser på et kvarter og sover videre med det samme.
Om dagen vågner hun stadig en del gange, men jeg kan som regel hjælpe hende videre ved at rokke eller gå med barnevognen.
Mit spørgsmål handler om, når hun skal puttes om dagen. Hun bliver utrolig ked af det, når hun skal have overtøj (især huen) på, og selvom jeg beroliger hende efter dette, bliver hun igen ked af det, når jeg lægger hende i liften. Det beroliger hende så snart, jeg løfter og går med liften eller triller barnevognen, men stiller jeg liften et øjeblik for fx at få sko på, græder hun.
Jeg har prøvet at amme hende med tøjet på, så hun i hvert fald er rolig og tilfreds, når jeg lægger hende, men det hjælper ikke rigtigt.
Jeg har også prøvet at skifte til voksiposen, men det er også det samme.
Når hun vågner om morgenen er hun glad, pludrer og smiler, men når hun vågner om dagen græder hun og skal beroliges - måske fordi jeg om natten (og om morgenen, når hun vågner:-)) ligger ved siden af hende - hun sover nemlig i min seng.
Jeg har egentlig hele tiden tænkt, at hun strittede lidt imod at skulle sove, så gråden var lidt skæld ud, og jeg tog det roligt, fordi hun så hurtigt falder til ro, men nu er jeg blevet i tvivl, fordi mine omgivelser synes, at det er mærkeligt, at hun græder, når jeg lægger hende - man bliver jo hurtigt usikker som ny mor.
Min datter er meget opmærksom og kigger meget intenst. Hun bliver usikker, når vi kommer i nye omgivelser og vil kun være hos mor. Også når vi har gæster, skal de ses an i lang tid, før hun vil være hos dem - de må dog godt snakke med hende, når hun ligger og kigger.
Mit spørgsmål går på, om jeg kan gøre det rarere for hende at blive puttet, eller om det er ok, at hun reagerer? Jeg tænker, at det måske handler om, at når hun er træt, føler hun sig mest tryg hos sin mor, eller hvad? Tror du, hun er utryg i sin barnevogn, selvom hun er rolig, når den er i bevægelse - også hvis hun er vågen?
Det blev vist lidt langt og rodet - jeg håber, du kan finde hoved og hale i det.
Venlig hilsen
Mette