Brev:
Opbevaring af grød m.v.
20. februar 2012
Alder:
5 mdr.
Opbevaring af grød m.v.
Kære Helen
Så er vi begyndt på lidt smagsprøver på skemad, og det har indtil videre været en positiv oplevelse for min datter. Jeg har naturligvis gransket din bog om børn og mad, og finder den skrevet på en måde, som er lige til at gå til, så tak for den.
Min datter er nu introduceret til grød af rismel uden topping. Det har vi kørt med i en uges tid. Nu vil jeg slå over på grød af majsmel, som du foreslår i bogen, men hvor lang tid skal jeg helst holde mig til en bestemt slags ad gangen, for at hun lærer smagen at kende, og uden at det til sidst hænger hende langt ud af halsen at få det samme og et samme? Og skal jeg helst holde mig fra topping af frugtmos til at hun er introduceret for grøntsagsmos?
Og så et spørgsmål til opbevaring af grød med videre. Vi er jo meget omhyggelige med at koge sutter og sutteflasker, men hvad med bøtter til opbevaring samt skeer og service til at spise grøden med? Hvordan bør de rengøres?
De venligste hilsner fra
Karina