Brev:
Ammenedtra​pning og mælk
20. februar 2012
Alder:
6 mdr.
Ammenedtra​pning og mælk
Kære Helen
1000 tak for dine fine svar på mange spørgsmål. De har hjulpet mig meget. Jeg er nu ved at skulle trappe ned på amningen af min 6 måneder gamle (21.08.11) datter og trænger til nogle råd også i forbindelse med mælk.
Hun er en dejlig glad og sund pige, som ikke græder ret meget. Hun sover fint i sit eget værelse, som hun har gjort siden hun var 3 måneder. Hun bruger hverken sut eller drikker af flaske.
Jeg laver selv maden til hende og tilføjer økologisk smør og oliven olie på skift, men hun får ingen anden mælk end det fra mig. Og nu vil jeg gerne trappe ned og/eller stoppe med at amme om natten. Kan jeg på nogen måde undgå at blande mme ind i madlavningen eller tilbyde hende det af kop (hun drikker vand nu og jeg vil nødig erstatte vand med mælk). Hverken min mand eller jeg drikker mælk eller blander det ind i vores madlavning (jeg laver smoothies om morgenen af sojamælk tilsat ekstra kalk og supplerer med kalk og d-vitamin hver dag – kan man ikke supplere med kalk på anden måde end via mme/komælk til babyer?).
Hendes skema er ca. som følger:
~7.00 vågner og bliver ammet
~8.45 hirsegrød med frugtmos og d-dråber
9-9.15 lagt til formiddagslur
10-10.30 vågner
11-11.30 frokost af mos med kartoffel / gulerødder og brokkoli / blomkål / avokado mango/banandessert
13.00 Amning og lægges til eftermiddags gåtur
15.30-16.30 Vågner og ammes
17-17.30 mos som ligner frokost
18-18.45 Amning
19.30 Amning
~20 lagt til at sove
23 vågner op og ammes
En til to amninger mere i løbet af natten – ikke efter noget skema
Min mand og jeg har talt om at starte med at tage 23 amningen fra hende og se hvordan det går… og så gå videre derfra… hvad er dit råd her.
Jeg håber ikke, at jeg virker uklar og ser virkelig frem til dit svar. Man mand og jeg skal i øvrigt se dig på Gentofte bibliotek den 26. april.
Mange hilsner