Brev:
Stadig dårlig nattesøvn
7. februar 2012
Alder:
12 mdr.
Stadig dårlig nattesøvn
Hej Helen :)
Jeg skriver til dig igen igen, fordi min dreng på nu 1 år stadig sover rigtig dårligt om natten - han sover dog fint i løbet af dagen.
Vi har en god, fast aftenrutine, som vi går meget op i er den samme hver dag:
Ca. kl. 19.00 : bades, hvor energi og støjniveau er på lavt plan :)
Ca. kl. 19.30 : vi læser en lille kort bog, hvilket han ELSKER
Ca. kl. 19.40 : han får sin vælling (250 ml.), og jeg siger: godnat, tak for i dag og sov godt, jeg elsker dig og går ud fra værelset (8 ud af 10 gange sover han, når jeg kommer igen efter 10 min. og han har ikke givet en lyd fra sig) - andre gange kan han dog godt være lidt ked af det.
Han sover fint indtil ca. kl 24. derefter er nætterne meget varieret, og jeg er heldig, hvis jeg får 2 sammenhængende timer herefter. Nogle gange er den ''kun'' en gang i timen jeg skal ind til ham, andre gange kan det godt blive til 4 gange på 1 time, hvorefter der så er ro i noget tid og så forfra igen.
Han er ikke decideret vågen, men han græder. Jeg har prøvet at lade ham ligge, men det KAN resultere i, at han vågner helt op, hvorefter jeg så skal bruge 1 time på at få ham til at sove igen.
Når jeg kommer ind til ham om natten, er hans øjne lukket, men han måsler som en i pokker, og ender tit i fodenden sovende på sin dyne. Han små-græder imens. Når jeg kommer ind til ham, giver jeg ham hans sut, hvis ikke han selv har fundet en af de 10 der ligger i sengen - putter ham igen, og så sover han videre - men så er det så, at nogle gange sover han videre i 2 timer, andre gange 15 min eller en halv time - det er meget forskelligt!!!
Han har før sovet igennem, og vi har intet gjort anderledes - dog er han for nylig startet i dagpleje (har været der en måned nu). Han er super glad for at være der, og jeg synes ikke jeg som sådan kan mærke stor forskel på ham - altså, han er ikke fuldstændig udkørt, når han kommer hjem - han dog også nogle meget korte dage endnu, fordi jeg ikke selv er startet.
Samt har han lige fået sine 4 første tænder i løbet af 4 uger, hvor han havde feber hver gang og var skidt tilpas.
Vi har prøvet ALT efterhånden på at få ham til at sove, synes jeg, så håber du kan hjælpe endnu en gang :)
- tak for en god brevkasse!!!
Knus C
PS. Hvor længe er det ok at han får vælling inden han skal sove, og hvornår kan man begynde at kun give ham middagslur???