Brev:
Mine tvillinger er svære at putte til aften
7. februar 2012
Alder:
6 mdr.
Mine tvillinger er svære at putte til aften
Hej Helen
Jeg har tvillingedrenge på 6,5 månede. Vi har nu i 2,5 månede døjet med at putte drengene. Hver aften er det en kamp at få dem til at sove. Den eneste måde er at gå rundt med dem grædenede/skrigende på armen til de sover, alt fra 10 min. til 1 time. Det er som om de panikker og er bange for at skulle sove. Om dagen er der intet. Der bliver de puttet i barnevognen, og det er det.
Efter aftensmaden kl. 17 (har også prøvet kl. 18) der vil de ikke tage en flaske jeg kan putte dem på kl. 19. Før de fik mos og grød, puttede vi dem altid på en flaske, uden problemer. Det er vildt frustrerende, og sindsygt hårdt de to aftener (snart tre) om ugen hvor jeg er alene med dem, hvor min mand ikke er hjemme. Er der en metode eller noget vi gør forkert?
Vores rytme er således:
Vågner kl. 7, får havregrød og puttes kl. 8
Vågner igen ca. kl. 10-11, får evt. lidt frugt. Bliver puttet igen efter 1-1,5 time.
Vågner igen efter ca. 1-1,5 time. Får grød til middagsmad, bliver puttet igen efter 1-1,5 time.
Vågner igen og får frugt til eftermiddag. Herefter får de evt. en sen aftenlur fra kl. 16-17
Grød til aften kl. 18
Puttes kl. 19-19.30 hvis muligt.
Hilsen