Brev:
Søvn og vågner af drøm
7. februar 2012
Alder:
16 mdr.
Søvn og vågner af drøm
Hej Helen,
Vores datter på knap 16 måneder har indtil nu haft en stabil soverytme hvor nætterne af og til primært blev afbrudt af manglende sut. De sidste par uger har hun haft tendens til at vågne ved 24 tiden og græde, og derefter været svært at få hende til at falde i søvn igen - vi tager hende op og sidder lidt med hende og prøver så at ligge hende ned i sengen hvilket for det meste går godt, men kort tid efter begynder hun at græde og vi prøver forfra og forfra. Efter at have prøvet tilpas mange gange overgiver man sig og hun ryger med ind i vores seng. I vores seng er der ingen problemer andet end hun sommetider virker meget frisk, hvorfor der kan gå en halv-hel time inden hun er faldet til ro.
Hvad kan vi gøre for at få hende til at ville blive i egen seng. Vi har talt om hvorvidt hun vågner grundet drøm.
Til info kommer hun i seng ca 19.30 efter et lille glas mælk og det er typisk nemt at få hende til at sove der. I vuggestuen har hun et godt sovehjerte og middagslur strækker sig typisk over 3 timer. Kan denne lange lur have indflydelse på Nattesøvnen senere mon, eller er det ren og skær utryghed ved at enten mor eller far ikke er ved hende? Håber du kan give et par gode råd til hvordan vi kommer videre således hun ikke ender inde hos os.
Hilsen Louise