Brev:
Motorisk uro inden søvn
7. februar 2012
Alder:
5 mdr.
Motorisk uro inden søvn
Hej Helen
Lang tid siden jeg sidst har haft brug for din kyndige vejledning - men nu er jeg her altså igen ;D
Meget er sket siden sidst. Daniel er blevet storebror til en krudtugle også kaldet Benjamin. De er meget glade for hinanden og overgangen til storbror rollen har heldigvis været nem og smertefri.
Mit spørgsmål lyder på, om du har nogen erfaring med brug af kugledyne til babyer med motorisk uro?
Benjamin er en livlig lille fætter og især ved puttetiderne har han svært ved at få samling på sig selv. Han basker rundt med arme og ben, vender og drejer sig inden han falder i søvn.
Om dagen sover han max en time af gangen 3-4 x. Men mange gange MEGET mindre - fx 10 min. og det er bare ikke nok.
Han har dog altid sovet fint om natten - sov igennem fra han var 14 dage gammel. Yay for søvnfyldte nætter! Men om dagen er der knald på og han har svært ved at finde ro.
Så jeg har overvejet en kugledyne med mindst mulig sanse stimulering, da mit indtryk er, at han blot har brug for at få samling på sig selv. Men de er ret dyre og jeg vil ikke købe den uden belæg for om det er noget du vil anbefale - såeeeeh, er det, det?
Med venlig hilsen
Charlotte