Svar: Må jeg give allomin uden at varme det først?
9. juli 2003
Alder:
5 mdr.
Hejsa Lise
Mælk bør altid gives ved 37-40 grader, så længe barnet er under 6 mdr. Man kan fra 6 mdr.´s alderen godt give mælk i kop,- altså små mængder mælk som ikke er varmet op, det bør dog heller ikke være køleskabs koldt. Det vil sige, at hvis barnet er 6 mdr gammelt, så kan man godt give erstatning i brik, som er stuetemperatur, hvis det er i små mængder. Vælger man at give en hel flaske anbefales det stadig at mælken varmes op.
Frem mod 9 mdr.´s alderen kan barnet stille og roligt tilvænnes kold mælk.
Vær opmærksom på at brikker, der har været åbne, skal stilles i køleskab af hensyn til holdbarheden. Ønsker du at bruge en rest, der har været i køleskab, bør denne således varmes.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske