Brev:
Vil/kan ikke tage sutteflaske
6. februar 2012
Alder:
7 mdr.
Vil/kan ikke tage sutteflaske
Kære Helen
Lige et brev mere med et lidt andet tema.
Vi kan ikke rigtigt få vores søn til at tage sutteflaske. Det er ikke fordi, jeg vil holde op med at amme (!), men det ville være rart at have mulighed for engang imellem at kunne sove igennem/gå ud og spise en middag med en veninde, mens min mand gav ham en enkelt flaske.
Ydermere skal vi nu til at give ham movicol, hvilket betyder, som han skal drikke i 65 ml. mme. Det ville måske være praktisk, at han fik det i en flaske. Hvis vi ikke kan lægge det ind om eftermiddagen, inden jeg ammer.
Han kan godt lide smagen af mme, for han har tidligere drukket det af en kop (da vi begyndte på koppen for knap to måneder siden). Vi er lidt i tvivl om, om det er teknikken eller viljen, der mangler.
Vi har prøvet, når han var frisk, hvilket medførte, at han legede med flasken. Vi har prøvet om aftenen, når han sov i stedet for kl.22/23 amningen, hvilket medførte ulykkelig dreng i 5 min., før vi opgav og jeg ammede (5 min. var faktisk længe at prøve og udholde hans gråd, syntes vi).
Det er min mand, der har forsøgt at give ham flasken, og jeg har holdt mig ude af rummet imens.
Jeg har også forsøgt at malke ud (det går bare så super langsomt, selvom jeg har masser af mælk), og der drak han måske 20 ml. over lang tids fumlen og bideri i flasken.
Vi har købt en flaske med anatomisk top i naturgummi, ligesom hans sut. Den er beregnet til babyer fra 6 mdr. eller til vælling, så det skulle jo komme hurtigt nok.
Har du nogle tips og tricks til, hvordan vi kan få ham med på ideen med flasken? Hvor tit skal vi prøve? Er løbet kørt? Hvis sidstnævnte er tilfældet kan jeg også godt leve med det, og så må det blive frokostaftaler og middagslure i stedet. Men nattesøvn og en biotur om aftenen i ny og næ ville alt andet lige være noget mere praktisk…
Mange hilsner
Mor