Brev:
Måltider og søvnperioder for stor dreng på 7 mdr.
6. februar 2012
Alder:
7 mdr.
Måltider og søvnperioder for stor dreng på 7 mdr.
Kære Helen
Mon du kan hjælpe mig med en dagsplan for min søn på 6 ½ måned.
Han er en stor dreng på knap 10 kg. og 73 cm, som for få dage siden er begyndt at kravle/møve sig fremad ved hjælp af et herligt, uelegant samarbejde mellem arme, ben og kropsvridning :)
Jeg er i tvivl om, hvordan jeg bedst placerer hans måltider, og om hans søvnmønster er okay. Sådan her har det set ud den sidste uges tid.
Kl. 5/5.30: Ammer
Kl. 6.15: Godmorgen
Kl. 7: Grød med frugtmos (jern)
Kl. 8: Ammes nogle gange eller puttes uden. Sover i 45 min.-1 time
Kl. 10/10.30: Grød eller mos og evt. frugtmos
Kl. 11/11.30: Ammes og sover i 1 ½ - 2 timer med hjælp til at forlænge luren (vugge barnevognen)
Kl. 14/15: Ammes
Kl. 15.30/16: Sover 40-50 min.
Kl. 17.30: Mos
Kl. 19/19.30: Ammes og sover til natten
Kl. 22.30/23: Ammer
Kl. 1/2: Ammer
Hans første lur kan godt forlænges til 1 1/2 time, men det er jeg holdt op med for at gøre næste lur længere i stedet, men er ikke lykkes at at komme over 2 timer i anden lur alligevel indtil nu...
Jeg har givet ham mad på nogenlunde bestemte tidspunkter, men har skiftet i, hvornår han har fået grød/amning samt udskiftet nogle grødmåltider med amning pga. forstoppelse. Nu har børnelægen sat ham på movicol fra i dag, så forhåbentligt kan jeg nu følge en ’almindelig’ og fast plan.
Jeg er klar over, at jeg skal af med en amning om natten i hvert fald (og har faktisk nogle gange ammet en ekstra gang, fordi han havde ondt i maven, og amning fik ham til at falde til ro), men lad mig høre, hvor skævt det her ser ud både ift. måltiderne og søvnperioderne?
Mange hilsner
Mor