Brev:
Mavekneb og luft
4. februar 2012
Alder:
2 mdr.
Mavekneb og luft
Hej Helen :-)
Tak for en fantastisk hjemmeside.c,* )
Jeg er blevet mor for første gang, til en lille Jule pige på 8 uger idag.
Jeg ammede hende de første 2 uger, men da jeg er meget blufærdig kunne jeg ikke overskue det med at skulle sidde med et stykke bart, så jeg begyndte derefter at pumpe ud manuelt, men det stoppede også ret hurtigt, da vi ikkelige kunne skaffe en eletronisk pumpe til ordentlige penge.
Så hun begyndte at få NAN 1 MME. Men vi oplevede ret hurtigt at hun fik hård mave, og ekstremt meget luft i maven, hvilket hun stadig døjer med (begge ting).
Sundhedsplejersken foreslog vi gav hende Grøn syrnet allomin, hvilket resulteret i at hendes afføring blev mere grød agtig, men hun døjede stadig MEGET med luften.
Så hun foreslog nu at vi kun gav hende 2 flasker grønallomin eller skiftet over til NAN HA 1 2 flasker af dem og resten skulle være almindelig NAN 1. for at mindste luften, plus at vi skulle give hende Biogaia dråber.
Det er så det vi har kørt med de sidste par døgn, men jeg har desværre en datter der vågner i et hygl om natten med mavekneb, kort efter prutter hun.
Hun har afføring hverdag, MEN det er desværre blevet til knold agtig aff. Det har en ler agtig konsistens, og er helt grøn/grå.
Jeg kan se hun døjer med smerter, og det gør ondt på mig, jeg føler snart vi har prøvet alt.
Det skal lige siges at dette har stået på siden fødslen med mavekneb. Der prøvede vi Zoneterpi.
Jeg har virkelig brug for et godt råd ?????
En anden ting er om det også kan være med til at forstyre hendes lure sidst på eftermiddagen/ aften? hun er umulig og få til at sove... hun ryger i et skrig hvergang jeg prøver at putte hende.
Hendes sove rytme har været meget ustabil, men hvis den kører bare lidt så hedder den.
23:00 - 03:00
03:15 - 04:30
04:40 - 05:30
05:40 - 06:30
Vågn til 09:00 sover til 10:00
Jeg går en tur så sover hun fra 12:00 - 14:30
Så kan hun meget sjællendt tage en lur fra 16:00 til 18:00
også sover hun først igen kl. 23:00
Vi har prøvet MANGE ting, trille barnevogn, vugge hende i liften på benene. sidde og putte, gå rung osv.
Håber du har nogle gode fif til mig...
Med venlig hilsen
En meget træt Mor !!