Brev:
Mad start
3. februar 2012
Alder:
5 mdr.
Mad start
Kære Helen.
Leonora er nu 5 måneder og stadig meget meget svær mht søvnen. Intet fungerer rigtigt. Har nu været til børnelæge med hende for at få undersøgt for refluks, hvilket nok ikke er noget, og har endelig fået hendes eksem under kontrol.
Hun kæmper stadig meget med maven. Hun vrider sig tit når jeg ammer og hun vågner hver morgen omkring kl 4 og klynker og presser og prutter! Når det endelig lykkes er hun lettet, men det bliver ved i flere timer.
Hun er indtil nu kun blevet ammet. Har prøvet med flaske, men hun nægter desværre. Hun vejede 3670 ved fødslen og nu 7,3 så hun er godt i stand!! Hun bliver om dagen ammet ca hver tredje time og puttes ca 19 hvor hun får mad. Derefter igen ca kl 23 og kl3. Hun vågner mange gange imellem måltiderne, men jeg har i samråd med min sundhedspl valgt at trappe ned på nat amningen, da jeg på et tidspunkt ikke lavede andet om natten!
Nå, det blev en lang indledning, nu kommer spørgsmålet! Børnelægen mente, det var en god ide at starte op på ske mad nu, da det måske kunne give hende lidt mere ro i maven... Men hvordan gør jeg det? Hvad skal hun have? Hvor meget? Hvornår? Hvad med amning i den forbindelse? Det er 4 år siden jeg var i samme situation med den ældste, og jeg føler mig helt grøn igen:)
Kærlig hilsen
C