Brev:
Stoppe med middagslur?
2. februar 2012
Alder:
3 år, 2 mdr.
Stoppe med middagslur?
Hej Helen
Jeg er i tvivl om, hvordan vi strukturerer dagen bedst for min søn på tre år og to måneder.
Han går i en børnehave, hvor det ikke er muligt at sove. Fra september til han blev tre slut november hentede jeg ham derfor hver dag kl tolv og lagde han uden problemer til at sove - han sov gerne to timer. Fra november begyndte han så til gengæld ikke at kunne sove om aftenen - ofte bliver den halv ti, hvilket jo betyder, han er ekstra træt næste morgen og virkelig har brug for lur. Samtidig er der også flere dage, hvor han nægter at sove, men hvor han så klokken halv fem falder i søvn på sofaen og så selvfølgelig slet ikke kan sove om aftenen.
Lige nu henter jeg klokken to og prøver at lægge ham - ofte falder han også selv i søvn i klapvognen. Desværre betyder det nu så, at han er oppe til kokken halv ti. Hvis han ikke sover, er han helt ødelagt af træthed fra klokken 17 og sover så klokken 19, hvor han å ofte småvågner mange gange i løbet af natten som om, han er overtræt. Hvordan kan vi bedst strukturere hans dag?
Mange hilsner
Louise