Brev:
Soveproblemer - 3 år, 1 mdr.
1. februar 2012
Alder:
3 år, 1 mdr.
Soveproblemer - 3 år, 1 mdr.
Kære Helen.
Vi har en dejlig dreng på 3 år - han vil ikke sove om aftnen (det har snart stået på i et år, sådan lidt on/off) vi putter ham ved 19 tiden i hans egen seng med at læse en bog for ham og måske synge et par sange stille. Men han står op igen og igen og igen.
Han virker tit ikke træt/træt nok og vi bruger hele aftnen på det, til vi selv går i seng kl. 22-23 hvor han så går med os, men det betyder jo også at vi har en meget træt dreng kl. 06.30 om morgen der ikke vil op.
Han er lige startet i børnehaven og vi har sagt, at han ikke skulle sove til middag mere, men de siger, at han falder i søvn og så sover han imellem 1-2 timer.
Det er en ond cirkel vi er havnet i.
Vi synes det er hårdt, for vi kan ikke rigtig snakke sammen eller lave nogle ting - plus at man bliver meget irriteret på ham.
Har du et godt råd til os - så vi igen kan en glad dreng om morgen, hyggelige aftner sammen og vores seng tilbage.
Hilsen Dorthe