Brev:
Opkast ved mad
1. februar 2012
Alder:
10 mdr.
Opkast ved mad
Hej Helen.
Jeg håber du vil komme med nogle bud på hvorfor vores dreng på 10 mdr. har en "meget aktiv brækrefleks" og hvad vi kan gøre ved det.
Han får brækfornemmelser over mange forskellige/sære ting, så som stof/tøj (hvis han tager det i munden eller nogle gange bare holder det i sin hånd), bleerne når han bliver skiftet (her skal han bare kigge på bleen, så får han brækfornemmelse), og også ved forskelligt mad ved måltiderne.
Nogle gange under måltiderne kaster han simpelthen op, og det kan enten være ved mad i stykker, mad på ske og mad han selv sidder med. Det er som om det vokser i munden på ham.
Synes det er MEGET svært hvad vi skal lave af mad til ham, for at undgå det. Jeg kan mærke at det påvirker mig under måltiderne, og frygter nærmest at han skal kaste op.
Han har haft det sådan i meget lang tid, faktisk mere eller mindre i 5 mdr. Men der kan også være perioder hvor det går ok, hvor han ikke kaster op.
Han er ikke så god til at tygge mad i stykker, kun hvis det er rugbrød og blødt kød som fx frikadelle e.lign. Han har 8 tænder.
Kender du til denne problematik hos andre børn? Og vil det mon forsvinde af sig selv med tiden? Har du nogle bud på hvad vi kan gøre?
Hilsen Annette.