Brev:
Kurven knækker
1. februar 2012
Alder:
5 mdr.
Kurven knækker
Hej Helen.
Jeg havde så meget glæde af dine svar vedr. mit andet barn, så nu forsøger jeg igen - denne gang med barn nr. tre.
Jeg har fået en lille fin pige efter to drenge og kunne denne gang amme problemfrit, hvilket har gjort at jeg har ventet så længe som muligt med skemad.
Hun er nu 5 mdr. (bliver seks om 14 dage) og har haft det obligatoriske besøg af sundhedsplejersken og lægeundersøgelsen. Disse peger begge på at min datter ikke længere får nok næring af min mælk og jeg er blevet beordret (føler jeg) at gå i gang med grød/mos og evt. flaske. Dette er min datter så bare overhovedet ikke med på.
Jeg har forsøgt med:
- grød (både købe og hjemmelavet og med og uden frugtmos)
- mos (både ren kartoffel og med gulerod)
- flaske med varierende sutter og både fra mor og far
Det heler er afprøvet på alle tidspunkter af døgnet og både når hun er meget sulten og når hun er let sulten og over et par uger. Alt sammen uden succes og nu føler jeg mig desperat. Jeg havde egentligt besluttet at holde en pause med det hele, men hun er jo faldet ca. tre streger vægtmæssigt, så jeg er også bange for at hun taber sig for meget.
Hun sover fint om natten fra ca. 19.30-6.00, afbrudt af amning kl. 23, 2 og ca. 5.
Min sundhedsplejerske (som var vikar fra en anden gruppe) anbefalede mig at tage kl. 2 amningen væk men så spiser hun jo bare det mindre, da hun tit bliver distraheret om dagen og ikke kan koncentrere sig om amningen. Jeg ammer liggende og får derfor min nattesøvn.
Min datter trives fint og er udviklingsmæssigt helt med. Hun løfter numsen i maveleje, ruller mm. og er så småt begyndt at pludre i stavelser. Hun vil gerne have "gnavemad" når vi andre spiser, men efter hun har fået to tænder, er jeg ikke så tryg ved det, da hun bider stykker af (f.eks æble).
Hvad skal jeg gøre, for at få mere næring i min datter? Jeg forsøger at lege maden i hende og ikke at virke frustreret overfor hende, men jeg synes alligevel at spisesituationerne er noget trættende.
Venlig hilsen Sarah