Brev:
Kan ikke lide at komme i bad - 2 mdr.
30. januar 2012
Alder:
2 mdr.
Kan ikke lide at komme i bad - 2 mdr.
Kære Helen
Tusind tak for dit svar på mit brev omkring søvn.
Denne gang henvender jeg mig omkring badesituationen, som er noget af en stressende oplevelse, da min 8 uger gamle datter bestemt ikke bryder sig om denne disciplin. De første to gange, hun var i bad, var hun rolig og tilfreds, men pludselig tredje gang blev hun meget ked af det. Jeg gjorde ikke noget anderledes, men alligevel var der et eller andet, hun ikke kunne lide.
Siden har det været en kamp hver gang, for hun bliver virkelig ked af det, og jeg bliver lidt stresset. Jeg har en formodning om, at hun let kommer til at fryse. Hun bryder sig ikke om at få alt tøjet af, og hun kan godt sitre lidt, når hun bliver skiftet, selvom der er varmt i rummet. Jeg har prøvet alt muligt - sørger for, at der er varmt i rummet, at vandet har den rigtige temperatur, at varme håndklæderne op, så hun ikke fryser. Sidste gang prøvede jeg at bade hende med en body på, og det betød da også, at jeg nåede at have hende i vandet i omkring et minut, før hun blev ked af det.
Det tager hende ret lang tid at falde til ro bagefter, og jeg synes, det er synd for hende, når hun bliver så ked af det. Det er næsten som om, hun bliver bange for et eller andet.
Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an. Skal jeg etagevaske og så kun bade hende en gang om ugen, indtil det bliver bedre, eller skal jeg bade hende ofte, så hun vender sig til det?
Har du nogle ideer?
Venlig hilsen
Mette