Brev:
Vågner let om dagen
25. januar 2012
Alder:
2 mdr.
Vågner let om dagen
Kære Helen
Min datter Luna er nu knap 8 uger, og hun trives rigtig godt, er en glad lille pige, som tager fint på i vægt.
De seneste par uger har vi dog bøvlet lidt med sovevanerne i dagtimerne. Før det sov hun mellem en og to en halv time, men hendes lure er blevet kortere og kortere. Det virker som om, hun bliver vækket og faktisk ikke er rigtig vågen.
Sover hun i barnevognen, kan jeg som regel køre lidt frem og tilbage, og så sover hun igen, men det kan godt være hver 3-5 minut, at jeg skal det. Kører jeg en lang tur med hende, sover hun gerne hele vejen.
Hvis hun sover inde i liften, er det ret svært at få hende til at sove videre.
Det kan godt være, at hun ikke har brug for de længere lure, men hun virker ked af det, når hun kommer op og bruger 5-10 minutter på at blive sig selv igen. Derefter er hun glad og tilfreds.
Jeg ammer fuldt ud, og hun spiser til hun selv slipper. Jeg prøver som regel at ligge hende til det andet bryst, når hun slipper, men det er sjældent, hun vil have mere.
Hun er begyndt at gylpe en del, og jeg spekulerer på, om der kan være en sammenhæng? Vi at få bøvset af efter spisning.
Om natten tager hun som regel et længere stræk på 3-4 timer først og derefter sover hun 2-3 timer.
Venlig hilsen
Mette